Itinerary calculation.
III

WHAT DOES YOUR NEW BUS PLAN LOOK LIKE?

This is an error message!
VIEW ROUTE ON MAP
II

64
NAAMSEPOORT -BORDET STATION

Lijn 64 is vaak het slachtoffer van overvolle voertuigen tussen Naamsepoort en Cortenbach en zou bussen moeten hebben met een grotere capaciteit. Het is ook nodig om de bediening van de residentiële wijken van Haren, die in volle ontwikkeling zijn, te versterken en te diversifiëren.

De nieuwe lijn

De nieuwe lijn 64 zal een nieuwe reisweg kennen vanuit Sint-Vincentius richting Bordet Station en zal worden bediend met gelede bussen. De bediening van Haren zal niet verzekerd worden door lijn 64, maar wel door 2 andere lijnen (65 en 80).  

  • (Gelede) bussen met grotere capaciteit voor meer plaats en meer comfort. 

 

FORMER ITINERARY
LOOK AT YOUR ITINERARY
NEW ITINERARY
64
info
CURRENT ITINERARY
64

CURRENT ITINERARY
64
 

MACHELEN
KERK MACHELEN
RAEDEMAEKERS
KASTEEL BEAULIEU
WITLOOF
TWYENINCK
OMNISPORTS HAREN
CORTENBACH
HAREN-SUD GARE
BIPLAN
VANDENHOVEN
SAINT-VINCENT
FONSON
PAIX
OUD KAPELLEKE
NOTRE-DAME
CONSCIENCE
BICHON
JOSAPHAT
CHAZAL
PATRIE
DAILLY
BRABANCONNE
AMBIORIX
PALMERSTON
LIVINGSTONE
MAELBEEK
TOULOUSE
TREVES
LUXEMBOURG
SCIENCE
TRONE
PORTE DE NAMUR

NEW ITINERARY
64
info

BORDET STATION
+
Verbinding met
VANDENHOVEN
+
Verbinding met
SAINT-VINCENT
+
Verbinding met
FONSON
+
Verbinding met
PAIX
+
Verbinding met
OUD KAPELLEKE
+
Verbinding met
NOTRE-DAME
+
Verbinding met
CONSCIENCE
+
Verbinding met
BICHON
+
Verbinding met
JOSAPHAT
+
Verbinding met
CHAZAL
+
Verbinding met
PATRIE
+
Verbinding met
DAILLY
+
Verbinding met
BRABANCONNE
+
Verbinding met
AMBIORIX
+
Verbinding met
LIVINGSTONE
+
Verbinding met
MAELBEEK
+
Verbinding met
TOULOUSE
+
Verbinding met
TREVES
+
Verbinding met
LUXEMBOURG
+
Verbinding met
SCIENCE
+
Verbinding met
TRONE
+
Verbinding met
PORTE DE NAMUR
+
Verbinding met

The CO2 emissions for this trajectory are 847g. By car this would be 1217g. (Calculation method).

In order to know the % average CO2 emissions of your journey by public transport, we use the following method: the length of your journey in km multiplied by the % average emission factor per passenger and per kilometre of the STIB vehicles. .
The average emission factors of the STIB vehicles are as follows:

  • Metro: 20g CO2 / (km*passager) 20g CO2
  • Tram: 30g CO2 / (km*passager)
  • Bus: 110g CO2 /(km*passager)
  • Train (SNCB): 26g CO2 /(km*passager)

The result is compared with emissions of a % wagon that follow the same path. The % length in kilometres of your journey is multiplied by the % average emission factor per passenger and per kilometre of a wagon. Average emission factor of a wagon is 158g CO2 / (km* passenger)

More information about this line
II
This is an global error message!