Itinerary calculation.
III

WHAT DOES YOUR NEW BUS PLAN LOOK LIKE?

This is an error message!
VIEW ROUTE ON MAP
II

60
AMBIORIX -LINKEBEEK STATION

De reisweg van lijn 60 is niet echt direct tussen Ukkel Kalevoet en de De Frélaan. Het is ook nodig om de bediening van het zuiden van Ukkel te verbeteren. Het huidige aanbod is niet voldoende en is beperkt tot enkel de weinig efficiënte lijn 43. In de wijk zijn veel scholen en nieuwe woonwijken (Kalevoet, Englandplateau en Sint-Job)in volle ontwikkeling.

De nieuwe lijn

De nieuwe lijn 60 zal een nieuwe reisweg kennen vanaf de Sint-Jobsesteenweg naar het station van Linkebeek via de Dolezlaan en de Homborch. De bediening van de Sint-Jobsesteenweg zal overgenomen worden door de nieuwe buslijn 74.

  • Nieuwe verbinding vanuit het zuiden van Ukkel naar Cavell, Elsene en de Europese wijk vanuit de wijken Homborch en Verrewinkel;
  • Rechtstreekse verbinding, beter dan met lijn 43, tussen het station van Linkebeek, de Homborch en het Sint-Jobsplein;
  • Bediening van veel scholen in Ukkel: Ukkel 1, Ukkel 2, Notre-Dame des Champs.

 

FORMER ITINERARY
LOOK AT YOUR ITINERARY
NEW ITINERARY
60
info
CURRENT ITINERARY
60

CURRENT ITINERARY
60
 

UCCLE CALEVOET
ENGELAND
GROELSTVELD
PAPENKASTEEL
HELLEVELT
CHENAIE
DROSSART
DE WANSIJN
BENAETS
STATION SAINT-JOB
MERCURE
OBSERVATOIRE
HOUZEAU
LANGEVELD
BRUNARD
CAVELL
CLINIQUE CAVELL
GEORGES BRUGMANN
LEPOUTRE
WASHINGTON
VAN EYCK
VLEURGAT
BIARRITZ
FLAGEY
MALIBRAN
BLYCKAERTS
VARIA
ETANGS
JOURDAN
FROISSART
SCHUMAN
AMBIORIX

NEW ITINERARY
60
info

UCCLE CALEVOET
+
Verbinding met
ENGELAND
+
Verbinding met
GROELSTVELD
PAPENKASTEEL
HELLEVELT
CHENAIE
DROSSART
DE WANSIJN
+
Verbinding met
BENAETS
+
Verbinding met
STATION SAINT-JOB
+
Verbinding met
MERCURE
+
Verbinding met
OBSERVATOIRE
+
Verbinding met
HOUZEAU
+
Verbinding met
LANGEVELD
BRUNARD
CAVELL
STALLAERT
GEORGES BRUGMANN
LEPOUTRE
WASHINGTON
VAN EYCK
+
Verbinding met
VLEURGAT
+
Verbinding met
BIARRITZ
+
Verbinding met
FLAGEY
+
Verbinding met
MALIBRAN
+
Verbinding met
BLYCKAERTS
VARIA
ETANGS
+
Verbinding met
JOURDAN
+
Verbinding met
FROISSART
+
Verbinding met
SCHUMAN
+
Verbinding met
AMBIORIX
+
Verbinding met

The CO2 emissions for this trajectory are 1345g. By car this would be 1932g. (Calculation method).

In order to know the % average CO2 emissions of your journey by public transport, we use the following method: the length of your journey in km multiplied by the % average emission factor per passenger and per kilometre of the STIB vehicles. .
The average emission factors of the STIB vehicles are as follows:

  • Metro: 20g CO2 / (km*passager) 20g CO2
  • Tram: 30g CO2 / (km*passager)
  • Bus: 110g CO2 /(km*passager)
  • Train (SNCB): 26g CO2 /(km*passager)

The result is compared with emissions of a % wagon that follow the same path. The % length in kilometres of your journey is multiplied by the % average emission factor per passenger and per kilometre of a wagon. Average emission factor of a wagon is 158g CO2 / (km* passenger)

More information about this line
II
This is an global error message!