Itinerary calculation.
III

WHAT DOES YOUR NEW BUS PLAN LOOK LIKE?

This is an error message!
VIEW ROUTE ON MAP
II

56
SCHUMAN -B-POST

De bediening van Neder-Over-Heembeek moet versterkt worden, om mee te kunnen met de verstedelijking en de bevolkingsgroei. Er is ook een grote vraag naar de verbetering van de verbindingen tussen Neder-Over-Heembeek, het noorden van Schaarbeek (gemeentehuis Colignonplein, Verboekhovenplein) en het zuiden van Schaarbeek (Daillyplein, Europese wijk).

De nieuwe lijn

De nieuwe lijn 56 zal een nieuwe bediening kennen die zal vertrekken vanuit de industriezones (toekomstig postsorteercentrum Brussel X – Bpost) Neder-over-Heembeek zal doorkruisen om buslijn 47 te vervolledigen en daarna verder zal rijden naar de Europese wijk via Schaarbeek (Verboekhovenplein, Colignonplein, Paul Deschanellaan, Daillyplein).

  • Betere bediening van Neder-Over-Heembeek (Oorlogskruisenlaan, Mariëndaal, Militair Hospitaal);
  • Nieuwe verbinding met het toekomstig shoppingcenter Dockx Bruxsel;
  • Nieuwe verbinding met het gemeentehuis van Schaarbeek;
  • Aansluitingen met de metro en het station van Brussel-Schuman.

 

FORMER ITINERARY
LOOK AT YOUR ITINERARY
NEW ITINERARY
56
info

NEW ITINERARY
56
info

B-POST
ANTOON VAN OSS
DE BEJAR
+
Verbinding met
MERCATOR
+
Verbinding met
HOOGVELD
+
Verbinding met
HOP. MILITAIRE
+
Verbinding met
FERME NOS PILIFS
+
Verbinding met
VAL MARIA
+
Verbinding met
PETER BENOIT
CROIX DE GUERRE
PECHERS
ANCRE
HEEMBEEK
+
Verbinding met
VAN PRAET
+
Verbinding met
DOCKS BRUXSEL
+
Verbinding met
PRINC. ELISABETH
+
Verbinding met
VERBOEKHOVEN
+
Verbinding met
EENENS
COLIGNON
POGGE
VOLTAIRE
AZALEES
+
Verbinding met
COTEAUX
BREMER
DAILLY
+
Verbinding met
BRABANCONNE
+
Verbinding met
AMBIORIX
+
Verbinding met
AMBIORIX
+
Verbinding met
SCHUMAN
+
Verbinding met

The CO2 emissions for this trajectory are 1279g. By car this would be 1837g. (Calculation method).

In order to know the % average CO2 emissions of your journey by public transport, we use the following method: the length of your journey in km multiplied by the % average emission factor per passenger and per kilometre of the STIB vehicles. .
The average emission factors of the STIB vehicles are as follows:

  • Metro: 20g CO2 / (km*passager) 20g CO2
  • Tram: 30g CO2 / (km*passager)
  • Bus: 110g CO2 /(km*passager)
  • Train (SNCB): 26g CO2 /(km*passager)

The result is compared with emissions of a % wagon that follow the same path. The % length in kilometres of your journey is multiplied by the % average emission factor per passenger and per kilometre of a wagon. Average emission factor of a wagon is 158g CO2 / (km* passenger)

More information about this line
II
This is an global error message!