Itinerary calculation.
III

WHAT DOES YOUR NEW BUS PLAN LOOK LIKE?

This is an error message!
VIEW ROUTE ON MAP
II

53
MILITAIR HOSPITAAL -WESTLAND SHOPPING

De frequentie van lijn 53 is erg verschillend in functie van de trajecten: zeer hoge frequentie van Neder-over-Heembeek tot Bockstael, veel lagere frequentie tussen Bockstael en Liebrecht. De verzadiging op het traject tussen Bockstael en Militair Hospitaal verantwoordt het gebruik van voertuigen met een grotere capaciteit. De huidige reisweg tussen UZ Brussel en  Dieleghem is weinig aangepast aan de bewoners van de wijken Liebrecht en Dieleghem en gelede bussen zijn er niet nodig. Er bestaat ook geen enkele directe lijn tussen Neder-over-Heembeek en het westen van Brussel, een zwak punt in het huidige net.

De nieuwe lijn

De nieuwe lijn 53 zal over een nieuwe reisweg beschikken tussen Bockstael richting het Westland Shopping Center via de huidige reisweg van bus 49. Het traject Bockstael – Dieleghem zal overgenomen worden door buslijn 88 waarvan UZ Brussel de eindhalte wordt, na het bedienen van de wijken Dieleghem en Liebrecht.

  • Nieuwe grote lus tussen Neder-Over-Heembeek en het westen van het Brussels gewest;
  • Nieuwe rechtstreekse verbinding naar het Westland Shopping vanuit de wijken Mettewie, Basiliek, De Smet De Naeyer en Bockstael;
  • (Gelede) bussen met grotere capaciteit voor meer plaats en meer comfort. 

 

FORMER ITINERARY
LOOK AT YOUR ITINERARY
NEW ITINERARY
53
info
CURRENT ITINERARY
53

CURRENT ITINERARY
53
 

DIELEGHEM
LIEBRECHT
DEMUNTER
ARBRE BALLON
POMPIERS-UZ BRUS.
LAERBEEK-UZ BRUS.
ANCIENNE BARRIERE
BONAVENTURE
CROCQ
HOPITAL BRUGMANN
LORGE
JETTE GARE
CIM. DE JETTE
GUILL. DE GREEF
PRINCE LEOPOLD
JACOBS FONTAINE
BREESCH
BOCKSTAEL
GARE BOCKSTAEL
KAREL BOGAERD
ARTISTES
SCHOLA EUROPEA
SERRES ROYALES
DE WAND
PAGODES
LONG BONNIER
VERSAILLES
BEYSEGHEM
KRUIPWEG
ZAVELPUT
PETER BENOIT
VAL MARIA
WIMPELBERG
FERME NOS PILIFS
HOP. MILITAIRE

NEW ITINERARY
53
info

WESTLAND SHOPPING
+
Verbinding met
FRUITS
+
Verbinding met
WILLEMYNS
+
Verbinding met
PETERBOS
PRINCE DE LIEGE
+
Verbinding met
MACHTENS
+
Verbinding met
CANDRIES
+
Verbinding met
LEROY
+
Verbinding met
CIM. DE MOLENBEEK
+
Verbinding met
BASTOGNE
+
Verbinding met
BOSSAERT-BASILIQ.
RIETHUISEN
+
Verbinding met
SIMPSON
MIROIR
LEOPOLD I
WOESTE
LOYAUTE
BREESCH
+
Verbinding met
BOCKSTAEL
+
Verbinding met
GARE BOCKSTAEL
KAREL BOGAERD
ARTISTES
SCHOLA EUROPEA
SERRES ROYALES
DE WAND
PAGODES
LONG BONNIER
+
Verbinding met
VERSAILLES
+
Verbinding met
BEYSEGHEM
+
Verbinding met
KRUIPWEG
ZAVELPUT
+
Verbinding met
PETER BENOIT
+
Verbinding met
VAL MARIA
+
Verbinding met
FERME NOS PILIFS
+
Verbinding met
HOP. MILITAIRE
+
Verbinding met

The CO2 emissions for this trajectory are 1569g. By car this would be 2253g. (Calculation method).

In order to know the % average CO2 emissions of your journey by public transport, we use the following method: the length of your journey in km multiplied by the % average emission factor per passenger and per kilometre of the STIB vehicles. .
The average emission factors of the STIB vehicles are as follows:

  • Metro: 20g CO2 / (km*passager) 20g CO2
  • Tram: 30g CO2 / (km*passager)
  • Bus: 110g CO2 /(km*passager)
  • Train (SNCB): 26g CO2 /(km*passager)

The result is compared with emissions of a % wagon that follow the same path. The % length in kilometres of your journey is multiplied by the % average emission factor per passenger and per kilometre of a wagon. Average emission factor of a wagon is 158g CO2 / (km* passenger)

More information about this line
II
This is an global error message!