Itinerary calculation.
III

WHAT DOES YOUR NEW BUS PLAN LOOK LIKE?

This is an error message!
VIEW ROUTE ON MAP
II

12
BRUSSELS AIRPORT -HERTOG

Voor de reizigers die naar de luchthaven willen, zijn de uurroosters van lijn 12 soms complex. Op weekdagen wordt lijn 12 vanaf 20u namelijk lijn 21, net als in het weekend.

De nieuwe lijn

De nieuwe lijn 12 zal worden verlengd tot aan het metrostation Troon. Ze krijgt ook een nieuwere, directe reisweg via de Leopold III-laan en het Meiserplein in plaats van het premetrostation Diamant.

  • De bediening van Brussels Airport Lijnnummer wordt  verzekerd door lijn 12 en dat op alle dagen van de week en gedurende de hele dag;
  • Snellere reisweg en meer regelmaat;
  • Aansluiting met metrolijnen 2 en 6 verzekerd. 

 

FORMER ITINERARY
LOOK AT YOUR ITINERARY
NEW ITINERARY
12
info
CURRENT ITINERARY
12

CURRENT ITINERARY
12
 

LUXEMBOURG
SCHUMAN
DIAMANT
GENEVE
DA VINCI
NATO
BOURGET
BRUSSELS AIRPORT

NEW ITINERARY
12
info

TRONE
+
Verbinding met
TRONE
+
Verbinding met
LUXEMBOURG
+
Verbinding met
SCHUMAN
+
Verbinding met
MEISER
GENEVE
DA VINCI
FUSEE
BOURGET
BRUSSELS AIRPORT

The CO2 emissions for this trajectory are 1441g. By car this would be 2070g. (Calculation method).

In order to know the % average CO2 emissions of your journey by public transport, we use the following method: the length of your journey in km multiplied by the % average emission factor per passenger and per kilometre of the STIB vehicles. .
The average emission factors of the STIB vehicles are as follows:

  • Metro: 20g CO2 / (km*passager) 20g CO2
  • Tram: 30g CO2 / (km*passager)
  • Bus: 110g CO2 /(km*passager)
  • Train (SNCB): 26g CO2 /(km*passager)

The result is compared with emissions of a % wagon that follow the same path. The % length in kilometres of your journey is multiplied by the % average emission factor per passenger and per kilometre of a wagon. Average emission factor of a wagon is 158g CO2 / (km* passenger)

More information about this line
II
This is an global error message!